Friday, April 17, 2009

让我很感动,深思的一首歌和这位参赛者

因為該影片不可嵌入,點網址看看吧:http://ent.sina.com.cn/y/u/2009-04-17/03042476914.shtml


歌詞:
I dreamed a dream in time gone by
我夢到往日的一個夢

When hope was high
那時充滿希望

And life worth living
生命有價值

I dreamed that love would never die
我夢到愛永不凋零

I dreamed that God would be forgiving
我夢到天主是寬容的

Then I was young and unafraid
那時我仍年輕無懼

And dreams were made and used and wasted
我浪擲夢想

There was no ransom to be paid
而無須付出任何代價

No song unsung, no wine untasted
無歌不唱, 無酒不嚐

But the tigers come at night
然而老虎卻在夜裡

With their voices soft as thunder
帶著他們低沈如雷的聲音來到

As they tear your hope apart
他們將你的希望撕裂

And they turn your dream to shame
他們讓你的夢想幻滅

And they turn your dream to shame
他們讓你的夢想幻滅

He slept a summer by my side
他陪了我一個夏季

He filled my days with endless wonder
用無盡的驚喜充實了我的生活

He took my childhood in his stride
他輕易地豐富了我年輕的時光

But he was gone when autumn came
但秋天降臨時他離去了

And still I dream he'll come to me
而我還夢想著他會回到我身邊

That we will live the years together
那我們就可以永遠在一起

But there are dreams that cannot be
但那是無法實現的夢想

And there are storms we cannot weather
那是我們無法捱過的暴風雨

I had a dream my life would be
我曾夢想著我的人生

So different from this hell I'm living
完全不像我現在般的生活

So different now from what it seemed
現在不像我曾經想像的

Now life has killed the dream I dreamed.
如今現實的生活已經扼殺了我昔日的夢想





会让我有无限的感触,从内心唱出来的歌曲,永远就是那么的好听,感动。
真的,每一时刻,都不能用不好的眼光去看别人,这行为就同时反射回自己。
保持友善和慈悲的眼神是必要的。

如果,你看到路边捡垃圾或捡纸皮的人,会怎样看呢?
如果,你看到在路边看到一群皮肤黝黑的外劳,会怎样看呢?
如果,你看到在路边看到一个肥胖的女人(没口德的人会叫她们为猪扒),会怎样看呢?
如果,你遇到在身边性格不那么讨好的人(但他们没做什么上天害理的事),又会怎样看呢?
是不是要再从这一刻开始发出友善的眼光,看一看他们。

1 comment:

  1. 尊重別人就是尊重自己。
    要別人尊重你,請先學會尊重別人;
    要別人喜歡你,請先學會喜歡別人;
    要別人接受你的想法,請先學會接受別人的想法。。
    所有的事其實都是要從自己做起。

    ReplyDelete